Hakkında

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü 2015-2016 eğitim-öğretim yılında lisans, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında ise yüksek lisans eğitim-öğretimine başlamıştır. Bölümümüzde eğitim dili Türkçedir.

Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nün Lisans Programı, her biri 30 AKTS değerinde 8 yarıyıldan oluşan 4 yıllık bir programdır. Bir AKTS, öğrencinin her yarıyıl için 30 saatlik iş yükünü ifade eder. Bölümümüz 1 Profesör, 5 Doçent, 4 Dr. Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisinden oluşan genç, dinamik ve yetkin akademik kadroya sahiptir. Bölümümüz; Bilgisayar BilimleriBilgisayar Yazılım BilimleriBilgisayar Donanım Bilimleri olmak üzere 3 Anabilim Dalından oluşmaktadır.

Bölümümüz öğretim elemanları tarafından ulusal (TÜBİTAK, DPT, BAP vs) ve çeşitli uluslararası bilimsel projeler yürütülmektedir. Ayrıca ülkemizin önde gelen kurum ve kuruluşları ile ortak proje çalışmaları yapılmaktadır.

Düzey-Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve Verilen Derece Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ LİSANS DERECESİ verilecektir.

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ lisans programı 240  AKTS kredisinden oluşan 4 yıllık bir programdır. Program, Bologna Süreci’nin Yükseköğretimde Avrupa Yeterlilikler Üst Çerçevesi (QF-EHEA)”'nde tanımlanan “Birinci Düzey (First Cycle)” ile “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) nde  tanımlanan "6. Düzey" yeterlilikleri için belirlenmiş olan AKTS kredi koşullarını ve düzey yeterliliklerini; ayni zamanda,  “Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme  Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL) nde tanımlanan "6. Düzey" yeterliliklerini sağlamaktadır.

Bilgisayar Mühendisliğinin Eğitim Amaçları

  • Ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren bilişim sektörü firmalarında, kamuda veya akademik ortamlarda başarılı olabilecek donanım ve seviyeye sahip,
  • Takım çalışmaları içerisinde liderlik vasfını üstlenebilecek, uyum ve disiplin içerisinde çalışmayı özümsemiş,
  • Tasarım yapma ve karar alma yeteneklerini geliştirmiş,
  • Kendini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilen,
  • Alandaki gelişmelere paralel olarak kendini yenileyen ve sürekli olarak geliştiren,
  • Çalışma hayatında etik sorunlara karşı farkındalık taşıyan,
  • Merak uyandırıcı, heyecan verici yenilikçi çalışmalara önem veren ve bu doğrultuda çalışmalarını yürüten,
  • Öğrenebilmeyi öğrenmiş

mühendisler ve bilim insanları yetiştirmektir.


Kullanılan Eğitim-Öğretim Yöntemlerinden Örnekler

  • Ders & Sınıf İçi Etkinlikler 
  • Saha Çalışması 
  • Grup Çalışması 
  • Laboratuvar 
  • Okuma 
  • Ödev 
  • Proje Hazırlama 
  • Seminer 
  • Staj 
  • Teknik Gezi 
  • Web Tabanlı Öğrenme 
  • Uygulama 
  • Yerinde Uygulama 
  • Mesleki Faaliyet 
  • Sosyal Faaliyet 
  • Tez Hazırlama 
  • Alan Çalışması 
  • Rapor Yazma